Gåtfullhet.



Hittills har dagen varit rätt okey, förutom att jag är seg.
Jag får ju inte sova på nätterna, hostar så mycket att det känns
som om lungorna skall komma upp, hostar så mycket att jag håller på att kvävas.
Inte roligt.

Vaknade vid tio, duschade och gjorde mig iordning, sedan
gick jag och mötte upp Marre, så gick vi och fikade.
Jag har saknat dig gumman! (även om vi sågs i Lördags)
Kändes som om det var en evighet sedan vi bara satt och pratade.
Det var så skönt, tack.

Nu vankas det krubb, jag gör korvstroganoff och ris, någon som vill komma hit på lunch? :)
Vid fyratiden kommer nog Jonas hit.
Ska bli skönt att få umgås med honom igen.
Detta är jobbigt, men vad gör man?
Biter ihop.


Jag är äldre än du, men du tycker om att se på mig.
Jag ger mig av, men vänder om när du rör vid mig.
Du lyckades hitta en nyckel jag gömt,
Du vågade röra en längtan jag glömt.
Vid den tomhet där jag rör mig, den som är min,
Ser väldigt lite, hör inget, vill ingenting.
Sa du "jag vill" och la dig ner, du tog min hand.
Men bädden är farlig, en bädd av sand.

Våra årstider är inte detsamma,
Om du är vår, då är jag höst.
Våra kroppar för oss samman
Denna farofyllda tröst.

Jag är äldre än du men vad jag älskar att se på dig.
Vi ger oss av, en ljuvlig resa, som börjar med dig.
Du vågade röra i drömmar jag glömt
Du lyckades öppna en himmel jag gömt.











Kommentarer
Postat av: Kines

JAG VILL HA STROGANOFF!

2008-04-22 @ 16:57:33
URL: http://limtsack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0