Inget.


Hej allesammans.
Så har ännu en vecka gått och lika matt är jag för det.
Ont kroppen och låg i sinnet - men man ska väl inte klaga.
Tänk vad lyckligt lottad man är som bara har tak över huvudet.
Hur skall vi kunna uppskatta alla småsaker vi har här i livet?

Berätta något för mig, kan man sluta bry sig om någon?
Kan man bry sig i olika grader? Finns det ett fel sätt att bry sig?
Jag bryr mig om en person, och ibland känner jag att han inte förtjänar det.
Men ändå så vill jag bry mig.
I Fredags fick han mig i tårar, just för att jag inte orkar mer.
Men jag kan faktiskt inte klandra honom, det är ju mitt eget fel om jag väljer att ta åt mig eller
bry mig. Det är ju egentligen mitt val alltsammans.
Så många år har gått, och ändå vill jag ännu ditt bästa.
Jag tror helt enkelt jag skall sluta bry mig faktiskt, för jag orkar inte att du skall göra mig besviken ännu en gång.

Helgen har varit ganska lugn och bra faktiskt.
I fredags festade jag lite uppe i Hällsjön och träffade lite släkt och gamla barndomsvänner.
Det var mycket trevligt.
Lördagen vart det mys med finaste vackraste Jacob, det var en toppen dag!
Och idag så har det varit supersoft.
Jag, Adam och Babe har legat på en filt ute i solen och spelat scrabble och fikat lite.
Sedan lagade vi mat, käkade, spelade gura och kollade på film.
En lyckad söndag=)

Snart skall jag krypa ner i sängen bredvid Jacob och bara njuta av hans närhet!  <3
Hoppas monstret är lugn i natt.
Jag känner faktiskt inte att jag skall behöva vara så trött på hunden att jag är påväg att grina på kvällarna,
för så är det.
Han är så ouppfostrad och jobbig. Hela situationen är jobbig för oss.
Vi har honom endast för att vi vill hjälpa Jonas, han har det lite tufft just nu eftersom han fått jobb och så.
Han är verkligen en börda ibland, och ibland - en go hund.
Men nu idag har han varit det värsta man kan tänkt sig.
Hållt på och bitts hela tiden! Spelar ingen roll hur högt/lågt bestämt man säger NEJ eller FY eller trycker ner han på backen och blabla för han verkligen ger sig aldrig! Vem orkar med en sådan hund?
En hund som lägger dövöra till och som ignorerar totalt.
Börjar ge upp hoppet om honom, han skulle ha gått en valpkurs för längesedan och sen en lydnads kurs.
Jag hoppas "vi" hittar någon bra person som verkligen orkar lägga ner tid på honom och träna honom,
för jag tror verkligen det går att få bukt på honom. Bara det att vi inte orkar m e r!

Jaja, nu orkar jag inte med detta mer, dags att krypa till kojs.
Hoppas alla haft en bra helg!
/SC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0